onsdag 15 juni 2011

Utställningen

Hej!

Igår var det dags för utställningen på konsthallen och även på biblioteket,och utställningen pågår till den 19 juni på konsthallen och till den 22 på biblioteket i Tumba.

Jag ställde ut många amigurumi figurer och fick höra att alla barn gillade dom :D Och sen pratade vi och kom fram till att jag fick ha kurs för barn på biblioteket och lära dom att virka amigurumi om jag ville. :D

Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga,hur många dom kan vara?vad jag ska lära dom först? hur gamla ska dom vara? Aja får klura vidare, det var jag som bestämde om och när jag ville göra det,men det kommer jag nog absolut göra!

Här kommer lite bilder från utställningen i alla fall!
Detta var inne på biblioteket
Också biblioteket
Dom hade lagt fram lite böcker som kanske inspirerar andra att virka och sticka
Här hänger mina små virkade nyckelringar :)
Det här var inne på konsthallen,skulle likna ett rum där man sitter och stickar m.m
En monter med superfina vantar och annat
En massa provlappar med olika mönster och tekniker.
Fler olika tekniker.
En liten myshörna,skulle lätt sitta där och virka,mysigt!
Här hänger mina broderade tavlor :)

Johanna

4 kommentarer:

  1. Mycket fina saker du har gjort :)

    SvaraRadera
  2. Men Gud vad roligt "asså shiiit" klart du ska tacka ja! Du har ju (nästan) lärt mig och jag är ju dummare än de flesta barnen så det kommer att gå skitbra!

    SvaraRadera
  3. vad roligt med utställning! var det fler utställare inom hantverk eller var det bara du eller hur funkar det menar jag? :)

    de där broderade tavlorna är ju jättesöta, kul att nån mer håller på med broderi, jag har massssoooor av korsstygnstavlor att sy, det tar sin lilla tid.

    SvaraRadera